Välkommen till bloggen om Kooikerhondje Iines!

I den här bloggen skriver en nybliven hundägare om valpen Iines förehavanden och dagliga liv.

maanantai 14. maaliskuuta 2011

Gäster

Igår fick Iines träffa en annan hund för första gången. Det var en bekants Australian shepherd som först var ganska så skrämmande för han var så STOR och så ivrig att träffa en ny kompis. När Iines först luktat på mina händer efter att jag klappat den stora hunden, vågade Iines sig närmare och till slut klättrade hon nästan upp på hans rygg. Senare i veckan är det meningen att vi ska gå på besök hem till honom och hoppeligen bli bra hundkompisar.

Iines tycker att det är alldeles för sent att stiga upp klockan 6.00 och väcker mig redan 4.45. För att inte väcka hela trappan med gnäll stiger vi upp då och tar en tupplur senare på morgonen. Annars har de två sista nätterna gått riktigt bra utan gnäll. Iines sover i en rymlig bur i tamburen, med port in i badrummet där kisipappret finns. Idag har kisipappret behövts endast före väckningen och när hon var ensam mitt på dan. Allt annat har uträttats ute!

Idag tränade vi på att låta bli det som är förbjudet. Övningen gick bra men funkar inte ännu i praktiken... Övade också att vara ensam och det gick utmärkt!

Jag returnerade det dåliga halsbandet och fick istället en sele. Funkar bra för mig, Iines behöver ännu vänja sig.

1 kommentti:

  1. Hälsningar från kursen socweb!

    Det låter hemskt att stiga upp så tidigt! Men hundvalpar kan vara så söta att det måste vara värd det :)

    VastaaPoista